Pakko

Sani Leino haastoi kirjoittamaan jotakin 5  minuutissa. Tartuin haasteeseen ja vieläpä mobiililaitteella. Tässä on teksti aiheesta Pakko.

Olin tänään puhumassa DigiKyky2015 seminaarissa. Aiheenani oli, kuinka digi pakottaa yrityksesi muuttumaan. 

Vastaukseni omaan kysymykseeni on se, että digi siirsi vallan asiakkaalle ja pakottaa yritykset muuttumaan asiakaslähtöisiksi.

 Vallansiirto yritykseltä asiakkaalle pakottaa yrityksen rakentamaan liiketoiminta asiakkaan ympärille. 

”Rakenna yrityksen visio kertomaan siitä, mitä me haluamme merkitä asiakkaillemme, sen sijasta, että kerrot mitä me haluamme olla.”

Mietin tapahtuman aikana myös miksi muutos on niin vaikeaa. Miksi muutumme usein vasta pakon edessä? Miksi yritysten digitalisoituminenkin tuntuu tapahtuvan vasta pakon sanelemana? Miksi loistava Taksiliiton Valopilkku sovellus syntyi vasta (käsittääkseni) Uberin rynnistyksen jälkeen?  Miksi uusien digitaalisten työkalujen käyttöönotto ja niiden avulla oman työnteon tehostaminen tuntuu niin hirvittävän hankalalta?

Joskus olen kuullut, että hyvä johtaja tekee muutoksen ennenkuin on pakko? Onko pakko seurausta siis huonosta johtamisesta.

Näihin kysymyksiin kaipaan vastauksia kiitos.

Tämä oli #5minstory. Tule mukaan.

Mainokset

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s