Asiakaskokemus OP Vallilan tulevaisuuden pankkikonttorissa

Pääsin tutstumaan ja taltioimaan OP Vallilan konttorinjohtaja Erno Jeskasen joholla miltä huomisen pankkikonttori näyttää jo tänään.

 

Jo konttorin aulaan saapuessa huomioitavaa on se, että tilassa ei ole pitkiä tiskejä vaan OP:laiset ovat asiakkaan kanssa hoitamassa asioita samalla puolen pöytää. Asiakkaille ojennetaan tarvittaessa myös tabletit, joilla asiakas itse voi OP:laisen opastuksella, ilman ajanvarausta hoitaa asiansa kerralla kuntoon ja samalla voidaan tarkastaa myös muut pankki- ja vakuutusasiat.

 

op1

Tulevaisuuden kiinteistönvälitys

 

Tulevaisuuden asuntoja tarkastellaan interaktiivisen älypöydän muodossa, joka listaa kartalle kaikki OP:lla myynnissä olevat kohteet. Asunnon etsiminen tapahtuu asettamalla pöydälle erilaisia ”markereita” perustuen hakijan tarpeisiin, jotka seulovat interaktiiviselle kartalle hakukriteerit täyttävät kohteet. Kun kohde löytyy voit tarkastella kohteen kuvia älypöydältä tai siirtyä kohteen virtuaaliseen esittelyyn.

 

op3

Kun asiakkaan haluama kohde on löytynyt, voit tutustua kohteeseen tarkemmin myös Oculus Rift älylaseilla, jotka vievät sinut virtuaalisesti esittelykierrokselle asuntokohteeseen.

 

op2

Ei erillistä analogista ja digitaalista maailmaa, vaan aisakaskokemuksen maailma

 

OP Vallila toimii siis eräänlaisena testilaboratoriona tulevaisuuden asiointikokemukselle pankkikonttorissa. Tällaista asiakaslähtöistä, kokeilukulttuuria todellakin kaivataan ja ilahduttavaa on nähdä, että kehitystä tehdään asiakaskokemus edellä yhdessä asiakkaiden kanssa. Tarkoituksena on tuottaa asiakkaille WOW-efekti uudenlaisilla kivijalkaan tuoduilla aisakaslähtöisillä digitaalisilla palveluilla, joihin yhdistetään ihmisten välinen kohtaaminen.

OP Vallila on erinomainen esimerkki siitä, kuinka perinteiseen kivijalkaan tuodaan digitalisaation avulla aivan uudenlaisia palveluita asiakaslähtöisesti, asiakaskokemus edellä.  Asiakasta ei suinkaan jätetä yksin teknologian kanssa, vaan ihminen on jatkuvasti läsnä tuottamassa ja varmistamassa erinomaisen asiakakokemuksen.

Ernon sanoin:

Kaiken lähtökohta on se, että pystyisimme positiivisesti yllättämään asiakkaan ja tuottamaan WOW-efektin uudenlaisilla pankki- ja vakuutuspalveluilla.

 

Katso tästä videotallenne Ernon vetämästä esittelykierroksesta:

 

op4.jpg

 

Jos haluat ilmiantaa loistavan ja tutustumisen arvoisen kohteen, jossa tarjoillaan poikkeuksellisen hyviä asiakaskokemuksia ilmianna yritys blogin kommentteihin tai Twitterissä, josta löydät minut @perttuah nimellä.

Jos sinäkin näet mahdollisuudet parantaa asiakaskokemusta ja haluat syventää aihetta liity mukaan Linkedin Asiakaskokemuksen johtaminen ryhmäämme:

https://www.linkedin.com/groups/8486313

Tutustu myös Sinisen Meteoriitin Asiakaskokemuksen palveluihin täältä:

http://www.meteoriitti.com/asiakaskokemus/

 

sposti

 

 

 

Mainokset

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s