Virtuaalinen assistentti käytössäni – näin sen koin

assistant-18993_1280

Sain eräänä huhtikuisena aamupäivänä mielenkiintoisen soiton MyAgent.fi palvelun Henri Lehmustolta, joka johti lounastapaamiseen. Tapaamisen yhteydessä kävimme läpi Henrin edustaman MyAgent palvelun taustoja ja tarkoitusta ja sparrauksemme lomassa Henri antoi minulle käyttöönsä testijakson ajaksi oman virtuaalisen assistentin.

Siis ihka oman henkilökohtaisen assarin kuten johtajilla tai kansanedustajilla!

Innostuin tietysti tapani mukaisesti tästä ideasta, sillä kaikki minut tuntevat tietävät, kuinka kiireinen olen ja tuntuu siltä, että ajanhallinta onkin yksi suurimmista henkilökohtaisista kehityskohteistani. Tuntuu siltä, ettei aikaa ole koskaan riittävästi kaiken sen tekemiseen mitä suunnittelen.Toisaalta kaikki mikä liittyy digitalisaation kuten digitalisaation mahdollistamat uudenlaiset palvelut ja palvelumallit kiinnostavat. Luonnollisesti tartuin siis Henrin tarjoukseen ja kokeilujaksomme alkoi!

Pian sähköpostissani olikin viesti omalta assistentiltani, jossa hän lyhyesti eisttäytyi, kertasi palvelun toiminnan ja joka opasti kuinka löytäsin verkkolevyllä olevaan yhteiseen työtilaamme.

Ensimmäiseksi ryhdyin miettimään minkälaisen tehtävän voisin helposti ulkoistaa assistentille. Pohdin mitkä tehtävät ovat pitkällä TODO-listallani sellaisia, jotka voisin antaa assarin hoitoon ja näin saada lisää aikaa keskittyä listan muihin tehtäviini.

Mieleeni juolahti välittömästi tarpeeni keskitetylle uusimman tiedon haulle aiheesta Asioiden- ja esineiden Internet, eli IoT(Internet of Things), sillä tulen julkaisemaan aiheesta usean kirjoituksen blogisarjan. Halusin siis, että assistentti kasaa minulle monikanavaisen tietopaketin ja yhdistämällä haetun tiedon omaan kertyneeseen tietopohjaani, kasassa on kattava pohja blogisarjalle.

Olen itse koostanut omaan blogiini useita monikanavaisia Pertunremix tietopaketteja eri aiheista ja tiedän kuinka aikaavievää tiedon etsintä verkosta on. Toisaalta tiesin myös, kuinka suosittuja ja lisäarvoa tuottavia tekstejä remix-pakettini ovat olleet, joten ensimmäisen tehtävän valinta oli selkeä.

Otin puhelimen kouraani ja soitin assarilleni suorittaakseni tehtävän toimeksiannon. Assarini oli kohtelias, ystävällinen ja ennenkaikkea ymmärsi kiireessä selittämäni toimeksiannon hetkessä. Mikä tärkeintä, assarini kuulosti myös todella innokkaalta tähän tehtävään ja mainitsi myös itse hyötyvänsä tästä tietopaketista todella mielenkiintoisesta ja ajankohtaisesta aiheesta. Sovimme, että assari toimittaa valmiin tietopaketin sähköpostiini sekä virtuaaliseen työtilaamme.

Kului muutama päivä ja tietopaketti saapui sähköpostiini. Dokumentissa oli tietoa IoT:sta tekstimuodossa, siitä löytyi linkkejä moniin sitaatteihin sekä mielenkiintoisiin videoihin ja löytyipä paketista myös muutama infografiikkakin. Assari kertoi aikaa kuluneen toistaiseksi noin 2,5 tuntia. Tietopaketti oli juuri sitä mitä hainkin ja todennäköisesti itse olisin käyttänyt tähän tehtävään aikaa huomattavasti enemmän. Sähköpostiviestissään assistentti tarjoutui myös mielellään vielä jatkamaan tehtävää saman aihepiirin ympärillä.

Päätin antaa seuraavan toimeksiannon, jossa pyysin asssistenttia etsimään verkosta linkkejä IoT esimerkkitoteutuksiin. Kului päivä ja sähköpostiini ilmestyi kaikkiaan 14 case esittelyä! Olin jälleen todella tyytyväinen lopputulokseen. Kaiken kaikkiaan palvelu toimi moitteetta ja tehtävä säästi omaa arvokasta aikaani arviolta noin. 5-6 tuntia.

MyAgent on oiva esimerkki Digitalisaation mahdollistamasta uudenlaisesta palvelusta ja liiketoiminnasta, jossa voit helposti ulkoistaa rutiininmaisia tehtäviä ulkopuoliselle taholle ja keskittää vapautuvaa omaa aikaasi muihin tehtäviin.

Tällaisia digitalisaation mahdollistamia palveluita toivoisin syntyvän enemmältikin myös tänne Suomeen.

Tutustu MyAgent palveluun TÄSTÄ.

Tutstu myös MyAgentin hyvään VAPAUDU KIIREESTÄ blogiin.

Mainokset

5 thoughts on “Virtuaalinen assistentti käytössäni – näin sen koin

  1. Assistentti siis puhuu suomea? Jäi vähän epäselväksi. Tutustuin tähän myAgent palveluun luettuani muutaman kirjan ajankäytöstä, mutta silloin samaista palvelua sai vain englanniksi.

    – Petter

  2. Todella pitkästyttävä mainos. En jaksanut kuin vähän yli puolen välin. En uskonut hetkeäkään että kyseessä olisi aidon asiakkaan teksti.

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s